I veckan släppte Cannondale sin uppdaterade Supersix EVO.
Cannondale har inte gjort någon omdesign utan har valt att förbättra och förfina den EVO som blev framröstad till världens bästa kolfiberram. Det är alltså fortfarande klassiska linjer och inte ett för slopat överrör.
Samtliga modeller i som delar kolfibret Hi-Mod är utrustade med Shimanos växlar. Från elektroniska Dura Ace ner till mekaniska Ultegra.
En sak som gör att ramen står ut är den utanpåliggande vajerdragningen för växelvajrna längs underröret. Enligt Cannondales tester i vindtunnel var påverkan med utanpåliggande vajrar försumlig. Om cykeln utrustas med elektroniska växlar kan vajerfästena enkelt skruvas bort för ett renare utseende på underröret. För bakbromsen har Cannondale ändå valt att dra vajern genom överröret.
Det verkar också som att man kommer att gå över till skivbroms generellt sett på komfortracer Synapse och köra fälgbroms på Supersix.
Cannondale har också lyssnat på proffsen när det gäller däcksbredden. Nya Supersix EVO är gjord för 28 mm däck och levereras med 25 mm däck redan från start.
Läs mer om Cannondale Supersix EVO 2016 här!