72: Tempo-SM (med en skräll!) och prylsvep med både skor, el & gummi

Svenska mästerskapen i tempo har körts i Lekaryd. Veckans prylsvep är denna gång elektriskt. Och i det uppskattade segmentet ordlistan blir det denna gång svenskt tema.

Det börjar på allvar närma sig tävlingar för proffsen och på hemmaplan här i Sverige har det körts tempo-SM. Hör vilka vinnarna är och vilken den största skrällen blev. Prylsvepet bjuder denna vecka på ett skottest. Niclas arbetsgivare Canyon har varit i farten och släppt en ny elcykel, denna gång en elgravel. Sen har Continental, ni vet de stora däckstillverkarna, släppt en limited edition av GP 5000. Denna gång med ljusa däcksidor. I ordlistan blir det denna gång svenskt tema där vi går igenom ord som dyngen, fulla tum och ställa skåp. Det här vill ni inte missa!

Få tillgång till Cykelwebbenpoddens bonusavsnitt

Genom att stötta oss ekonomiskt med några få kronor per avsnitt kan du bidra till att Cykelwebbenpodden blir ännu bättre samtidigt som du ger oss möjligheten att utveckla och förverkliga några av våra drömmar och tankar som vi har. Det rör sig som sagt inte om några stora summor och för så lite som 10 kronor per avsnitt så hjälper du oss en bra bit på vägen. Vill du stötta podden, gå in på Patreon och läs mer. Som patron får du:

  • Ett personligt tack i podden
  • Tillgång till våra bonusavsnitt som vi släpper en gång varannan vecka

Ditt stöd gör skillnad även om det bara är ett litet bidrag och vi blir superglada för varje liten krona!

Följ oss på sociala medier

Daniel hittar du på Instagram här och och nu finns även Niclas på Instagram. På Twitter hittar du Niclas här under namnet @cyclingnico. Om du vill se hur vi tränar så följ oss på Strava där du hittar Daniel här och Niclas här. På Facebook hittar ni Cykelwebben här och på Instagram finns vi här.

VECKANS AVSNITT

Canyon släpper en elgravel cykel. Här är Grail:ON

Niclas arbetsgivare Canyon släpper en gravelhoj med elmotor. Se alla modeller här.

Visa det här inlägget på Instagram

Designed from the ground up, the Grail:ON is built to tackle the demanding terrain on any gravel ride. • We knew that adding the power and weight of a motor whilst retaining the comfort and stability of the original design would need some re-thinking about the geometry, and that’s exactly what we’ve done. • With a lower centre of gravity, longer wheelbase and longer seatstays, combined with a shorter stem and wider bars, you now have all the best bits of the original Grail, with the best bits of an e-bike. Oh, and with an extra 10mm in tyre clearance allowing tyres up to 50mm, you can run lower pressures that help soak up some of the roughest surfaces. • We’ve not stopped there either. Gravel riding can be very demanding on a bike, and that’s why we’ve equipped the Grail:ON with gravel-specific components. With DT Swiss HG-series e-gravel specific wheels, Schwalbe G-One bite tyres, VCLS 2.0 leaf spring seatpost, hydraulic disc brakes with 160mm rotors (can be 180mm with an adapter), simple one-by shifting, and of course, not forgetting our signature double-decker cockpit ensuring there’s a riding position for every occasion, the Grail:ON has everything you need for an amazing gravel adventure. • #MyCanyon #GrailON #Egravel #GravelBike #Ebike

Ett inlägg delat av Canyon Bicycles (@canyon)

Helt nya trek madone slr

Nya däck från continental

Ny bmc teammachine

Vem vinner tour de france?

Fotocred för inläggsbilden: Johan Linhart

Kommentera